Comunicat de presă

PDL cere ministrului educației să prezinte modul de pregătire a celor trei noi evaluări naționale introduse începând cu anul școlar 2013-2014.

Constatam că ministrul Remus Pricopie urmează pașii de reformă a educației trasați de PDL în cadrul legii educației naționale. După păstrarea clasei pregătitoare în învățământul primar, ministrul educației a anunțat acum că se vor introduce, începând cu noul an școlar, evaluări naționale și la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, așa cum este prevăzut în legea educației naționale.

Aceste evaluări sunt extrem de necesare dar ministrul educației trebuie să răspundă la câteva întrebări pentru a demonstra că sunt suficient pregătite și ca impactul lor este evaluat.

Decizia ministerului educației de a include aceste evaluări din anul școlar 2013-2014 era o decizie așteptată și previzibilă. Însă este extrem de important pentru viitorul școlii românești cum este ea aplicată. USL are deja o tradiție în a bulversa sistemul de învățământ și România nu își mai permite acest lucru.

Prin urmare, PDL îi solicită ministrului educației următoarele:

1. Să facă publice rezultatele examenelor pilot şi concluziile specialiştilor privind acest tip de evaluare. În momentul în care PDL a plecat de la guvernare, ministerul educaţiei efectua o serie de testări pilot pentru a realiza un studiu de impact asupra introducerii evaluărilor naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a. Aceste rezultate trebuie sa stea la baza aplicării deciziei și ele trebuie date publicității.

2. Să facă public planul concret prin care aduce la cunoştinţă profesorilor şi părinţilor aplicarea acestor măsuri care prevăd implementarea sistemului de evaluare. Este pregătit sistemul educaţional pentru astfel de evaluări?

3. In ce stadiu este reforma curriculei? Câte manuale noi există? Sunt finalizate manualele transdisciplinare?

Scopul  celor trei evaluări naționale este:

• Evaluarea de la clasa a II-a este individuală și testează dacă elevii știu să scrie, să citească și să socotească la nivelul prevăzut în curricula națională. Dacă rezultatele unui elev sunt nesatisfăcătoare, acesta are timp să recupereze informațiile, potrivit unui plan individualizat.

• Evaluarea de la clasa a IV-a este de final de ciclu educațional, după modelul testărilor internaționale, și permite diagnoza clară a învățământului de nivel primar.

• Evaluarea de final de clasa a VI-a vizează două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. Această evaluare are drept scop preorientarea școlară a elevului către un anumit profil de liceu.

 

 

 


.
 
60.000 de copii vor beneficia anual de drepturi egale!

”O prioritate PNL realizată cu sprijinul Guvernului Cioloș: finanțare de bază egală pentru toți elevii din învățământul de stat și privat!”
[detalii]
PNL cere regim echitabil pentru deţinătorii de doctorate!

Partidul Naţional Liberal atrage atenţia asupra faptului că o largă categorie de angajaţi sunt discriminaţi de către stat. Este vorba de persoanele care au obţinut titlul de doctor după data de 1 ianuarie 2010
[detalii]
Plagiatul înseamnă furt intelectual şi rabat de la calitate.

PNL solicita Guvernului întărirea EVLUARII universităţilor CONCOMITENT cu creşterea autonomiei universitare.
[detalii]

Consiliul Na?ional de Coordonare al PNL
04 Martie 2017

Stimate colege ?i stima?i colegi, Dragi liberali, Sunt bucuroas? ?i onorat? s? v? reîntâlnesc. Este primul Consiliu Na?ional la care particip în calitate ...